De'Longhi Lattissima EN680M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 79 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi Lattissima EN680M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Miranda de geest 31-03-2014
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Ik heb het nu een aantal maanden.
Ik heb hem 2e hands gekocht.
Er zat een extra opschuimdekseltje bij. Ik vermoed dat bij hun het melkbakje kapot was gegaan want dat zat er niet extra bij.

Maar in die 2-3 maanden dat we hem nu hebben zijn er al 2 opschuimdekseltjes kapot.
Dus alleen melk en geen schuim.

Dit was de reden dat we deze kochten.

FransR6 10-07-2013
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Wederom is de machine defect, zelfde klacht als vorige keer. Machine lekt en er komt stoom vanuit de behuizing van de machine. Tussendoor ook nog problemen gehad met opschuimen, een nieuw melkdeksel heeft dat destijds verholpen. Omdat de machine nu buiten de twee jaar garantie is, hij is namelijk van 01-2011, is het afwachten hoe ze dit gaan oplossen. Inmiddels opgestuurd voor reparatie, ik heb een duidelijk schrijven bijgevoegd waarin ik onder andere aangeef dat de richtlijn voor het probleemloos functioneren volgens uneto-vni drie jaar is. Als het niet netjes opgelost wordt zal ik me beroepsmatig minder positief uitlaten over Nespresso.

FransR6 14-09-2013

De machine is wederom defect. Uiteindelijk is het keurig opgelost, met dank aan medewerking van DeLonghi en Scheer & Foppen. Ik heb nu het nieuwere model gekocht, de EN520S, nadat ik van de oude mijn aankoopbedrag terug heb gekregen. De nieuwe machine werkt perfect!

FransR6 03-08-2013

We zijn bijna vier weken verder en ik heb de machine terug, ze hebben coulance toegepast en ik heb uiteindelijk voor de reparatie €68,- betaald. Denk je eindelijk weer eens een knappe bak koffie te hebben, nog steeds stuk! Zelfde probleem als waar ik hem voor opgestuurd heb. De boiler zou vervangen zijn, yeah right. De service van E-care is ook niet meer wat het geweest is, incompetent gebeuren! Er zit weer niets anders op dan hem opnieuw aan te bieden voor reparatie. Dit was mijn eerste en laatste Nespresso machine.

Jim Gubbels 08-09-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Ik ben zeer tevreden, helemaal géén problemen en fantastische koffie!
Ik was eerst bang voor een lekkage, echter, eigen schuld, ik vulde het waterreservoir té vol. Dus gewoon de handleiding volgen in het vervolg!
Goed apparaat, hierna zeker weer een Delonghi!

coennl 07-09-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Heb em nu al jaren en nog steeds zeer tevreden! Zowel koffie als melk leveren geen problemen op. Laatst de 3 rubber ringetjes (3,95 Online) in het verbindingsstuk van het melkkannetje vervangen omdat 1 een beetje versleten was. Ondanks dat functioneerde alles nog prima. Vraag me wel af waar alle klachten vandaan komen die ik over deze machine lees, denk dat netjes omgaan met het apparaat een hoop gedoe voorkomt!

Smaak: Nespresso is heerlijk, vooral fijn dat je makkelijk voor een andere smaak kan kiezen.
Mogelijkheden: 4 koffiesoorten, dik voor mekaar dus!
Gebruiksgemak: Cupje erin, kannetje eraan en 1 druk op de knop is voldoende, spreekt voor zich toch.
Vormgeving: Past perfect in onze moderne keuken, makkelijk schoon te maken dus blijft lang mooi.
Duurzaamheid: Machine doet het altijd! Gewoon na gebruik doorspoelen en af en toe ontkalken.

Mocht de machine het in de toekomst toch begeven, dan bestel ik meteen weer dezelfde!

Jim Gubbels 08-09-2012

Ik sluit mij HELEMAAL aan bij jouw ervaringen, ben zeer tevreden, helemaal géén problemen en fantastische koffie!

Crossb 09-12-2012

coennl,

ik wil deze ringetjes ook gaan vervangen aangezien ze er versleten uit zien.

Heb je een link waar ik deze 3 rubberen ringetjes online kan bestellen?

Erik09876 29-07-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Net even m'n machine "gerepareerd".
Hij was opeens ermee opgehouden om melkschuim te maken. Leek wel of ie veel druk opbouwde, het water onder in de lekbak liet lopen en vervolgens alle lampjes knipperen.
Oplossing blijkt bij mijn apparaat om met een dunne naaldje het gaatje achter in het langste zwarte pijpje door te prikken. Ik voelde en lichte weerstand. Nu weer volop stoom en schuim. Waarschijnlijk moet ik toch vaker ontkalken :)
1 à 2 keer per jaar is voor mij blijkbaar niet genoeg.

pen1234 24-02-2014

Ja, dat was precies het probleem! Even doorprikken en hij doet het weer als vanouds.
Hartelijk dank voor de tip.

AEL1504 13-04-2013

Bedankt voor de tip!
Had vandaag hetzelfde probleem, en na 'doorprikken' doet alles het weer als vanouds.

JSCH7777 13-07-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

De garantie is twee jaar, en inderdaad .... na 2 jaar en vier maanden is het einde oefening. Er komt alleen nog waterig slootwater uit de machine. De Nespresso cups worden niet meer geheel geperforeerd en het apparaat lekt. The Nespresso Club kan het apparaat laten ophalen en onderzoeken tegen de lieve som van €145. Ze zouden binnen enkele dagen terug bellen, maar het is al twee weken radiostilte.

De aanwijzing van 'reservoir leeg' en 'ontkalken' werkten vanaf het begin niet betrouwbaar.
Voor het ontkalken moet je de handleiding erbij houden om te weten wat je wanneer moet drukken.

Had meer verwacht van een apparaat dat €400 heeft gekost en elk kopje koffie €0,37.

Bbcar 22-01-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Heb dit apparaat nu een jaar in bezit, en wat betreft koffie geen probleem maar zogauw als je het melkreservoir gaat gebruiken tbv opschuimen gaat het volledig mis. die keren dat het goed gaat zijn op een hand te tellen ondanks: na ieder kopje spoelen, ondanks apparaat af laten koelen na 2 kopjes, ondanks dat het retour leverancier is geweest.
Het melk gedeelte is gewoon belachelijk slecht. Dit apparaat heeft een vermogen gekost aan telefoonkosten naar nespresso en koffiecups ,omdat het spul niet werkt.
IK RAAD IEDEREEN AF DIT APPARAT TE KOPEN ;GEBRUIK EEN LOS MELKSCHUIM APPARAAT EN DAN PAS HEB JE NAAR TEVREDENHEID KOFFIE.

Thea van Workum 19-03-2012

Ik heb ook problemen na 2 jaar met het melkreservoir. Heb Nespresso gebeld en krijg nieuwe rubber ringetje toegestuurd die om het opschuimstuk zit kleur:rood, zwart en groen. Ik hoop dat dat het probleem is.

arit1959 24-01-2012

opzich is het een mooi apparaat.
men gaat vanuit dat het van goede kwaliteit is zowel het apparaat als de koffie.
de koffie is helemaal Top.
maar de werking van de melkschuim van uit de reservoir is helemaal niet Top. is beneden peil
ik wens andere gebruikers die ook zo'n apparaat pas hebben gekocht veel succes
bij het nieuwe model heb ik ook zo mijn twijfels
zo'n apparaat word leuk aangeprezen tot dan ze later er achter komen dat de schuim uit een losse melkschuimer beter is en steviger.

Corrie1 02-03-2012

Onzin, het kan het ook goed doen! Maar een los apparaat is in ieder geval goedkoper. Ik had in het verleden ook last. Maar tegenwoordig gaat het goed. Je moet alle slangetjes goed vastdrukken. M.i. is drukverlies dan het probleem. Wat je ook moet doen is voorspoelen tot er gelijkmatig water uit komt. Daarna warmt die op en direct gebruiken. Mijn Latte spuit dan het glas uit! Misschien toch even proberen.

Jim Gubbels 21-01-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Heb dit apparaat nu enkele weken. Bevalt uitstekend, hele goede smaak, gemakkelijke bediening, goed schoon te houden.
Éénmaal een storing gehad, hoeveelheid water die doorstroomde was onvoldoende, na één telefoonje apparaat gereset, werkt weer als vanouds.
Goede service, gratis telefoonnummer, 24/7 bereikbaar, waar zie je dat nog?

Jim Gubbels 27-12-2012

Na één jaar kan ik stellen dat ik nog steeds zeer tevreden ben met dit apparaat. M.n. het feit dat het waterreservoir aan de voorzijde te verwijderen is om te vullen maakt dit apparaat voor ons zeer praktisch. De opvolger heeft het waterreservoir aan de achterzijde, niet handig.
De koffie smaakt nog steeds fantastisch, de service van Nespresso is subliem net als de gebruiksvriendelijkheid van de DeLonghi EN680M.
Al met al kan ik nog steeds iedereen dit apparaat aanbevelen voor zover dit nog verkrijgbaar is.

arit1959 14-01-2012
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

ik vind de delonghi met de melk opschuimer tegenvallen

soms loopt het schuim er heel mooi uit.
men moet geluk hebben als het goed gaat
maar in 9 van de tien gevallen komt het sputterend en spetterend eruit.

toen heb ik later een losse melk schuimer gekocht.
die is helemaal top!!
kan geen ingebouwde melkopchuimer tegenop

tweel693 10-12-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Recent overgestapt van Senseo naar Nespresso. Nog even gedacht aan een espresso apparaat met bonenmaling maar toch gekozen voor deze DeLonghi. Qua smaak is dit echt een wereld van verschil met de Senseo en het apparaat maakt een heerlijke capuccino (of Latte Machiatto)met lekker, vol schuim. Gebruiksgemak is prima. Het dagelijks schoonmaken is uiterst makkelijk en tegens is het gemakkelijk dat het waterreservoir aan de voorkant zit en je er makkelijk bij kunt zonder het toestel te moeten verplaatsen. Verder vinden wij het gewoon een mooi apparaat. Enige twijfel is tav de duurzaamheid aangezien het apparaat inmiddels lekt. Vandaag een afspraak gemaakt om het apparaat ter reparatie aan te bieden. Ben benieuwd...

tweel693 29-03-2012

Korte update:
We hebben het apparaat opgestuurd naar Nespresso en kregen gedurende de reparatie een leen apparaat. Netjes. Na reparatie (b)leek het probleem echter niet verholpen.
Na bellen met de helpdesk kreeg ik een mededwerker aan de lijn die blijkbaar wel wist hoe het apparaat hoort te werken.Wat ik aanzag voor lekkage bleek nodig te zijn om de melkleidingen schoon te spoelen. Dit verklaart ook het water wat je in de lekbak vind en dat gedeelteijk afkomstig is van het doorspoelen van het apparaat na gebruik van de melkopschuimer.

Betreffende medewerker heeft samen met mij via de telefoon de werking van het apparaat getest en deze bleek prima te functioneren. Voor de zekerheid heeft hij nog een nieuwe lekbak (gratis) opgestuurd en wat extra gebruikstips gegeven. Service van Nespresso is dus prima MITS je de juiste helpdesk medewerker aan de lijn krijgt die weet waar hij/zij over praat...

Over het apparaat zelf verder niets dan lof: heerlijke koffie met een goede laag melkschuim mits je het apparaat regelmatig doorspoelt.

Corrie1 11-12-2011

Dit lijkt een structureel probleem. Mijn apparaat is ook met zelfde klacht ter reparatie. Je krijgt een vervangend Nespresso apparaat. Helaas die prikt de cupjes niet goed open. Koffie dan echt niet lekker! Dus nu maar weer bellen wanneer mijn apparaat terug is. Is nu 10 dagen weg. Daarvoor ook geen klachten. Heb hem een jaar in gebruik.

Corrie1 27-11-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Ga de service van Nespresso morgen eens testen. Mijn apparaat, bijna 1 jaar oud, lekt. In de capsulehouder zit steeds meer water. Ook het bakje aan het watersysteem raakt steeds voller. Als ik het watervulreservoir aan het apparaat koppel en verder niets doe ligt er binnen een paar minuten een plasje water onder het apparaat. Troubleshooting gedaan. Overnacht het waterreservoir uit het apparaat gehaald. Toen geen lekkage. Conclusie reservoir is niet lek. Waterreservoir niet tot maximum gevuld, ook lekkage. Kortom een klacht die kennelijk bekend is.

ik houd iedereen op de hoogte! Overigens wel tevreden over de koffie die er uit komt. Maar voor dit bedrag wil je toch iets langer met je apparaat doen!

Ontkalkt gedaan nog onlangs bij Oranje lichtje. Dus dat is het zeker niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Montalbano 16-11-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Deze machine nu ruim 2,5 jaar in bezit en nog steeds dik tevreden. Smaak is uitstekend, temperatuur idem.
Heel af en toe sputtert de melk een beetje. Het kannetje een keer af- en dan weer aankoppelen lost dat altijd op.

Quantro 21-10-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Heb de machine vanaf januari 2011 in huis. Afgelopen zondag stopt hij ermee. Melk opschuimen lukt niet meer en als hij vervolgens de cappuccino wil afmaken en de koffie laat uitlopen breekt hij het programma af, de lampjes knipperen en er lijkt van onderuit de machine stoom/rook te komen wat voorheen niet het geval was. Ligt ook een plasje water onder de machine, altijd gedacht dat het afkomstig is vanuit het reservoir, maar daar twijfel ik nu sterk aan. Contact opgenomen met Nespresso, een gratis nummer dus dat is prettig. Na het eerste gesprek van afgelopen dinsdag is een nieuw deksel afgestuurd welke ik netjes volgens afspraak binnen twee dagen in huis had. Helaas lost het deksel de problemen niet op. Tijdens het eerste gesprek met de medewerker van Nespresso hebben we de machine uitvoerig keer op keer laten reinigen dmv de "clean" knop op het melkreservoir. Zojuist opnieuw contact opgenomen met Nespresso, de medewerker heeft wederom keer op keer de machine proberen te reinigen dmv de "clean" knop te gebruiken, geen resultaat. De machine is dus NIET verstopt, zoals ze eerder in het gesprek liet weten. Dat is ook haast onmogelijk aangezien de machine altijd netjes ontkalkt is en na bereiding van cappuccino of latte altijd gereinigd is. De machine zal opgehaald worden en er zal vandaag contact met mij opgenomen worden door een koerier om een afspraak te maken. Een leentoestel zal ik ontvangen wanneer mijn lattissima opgehaald wordt. Tot zover verloopt het netjes, balen dat hij stuk is en ik geen cappuccino kan maken, want het leentoestel zal een machine zijn zonder cappuccino mogelijkheden.

Wordt vervolgd.

MXABC67 05-11-2011

Heb exact dezelfde klacht. Tijdens opschuimen knipperen alle lampjes en stop hij ermee. Heb je het probleem inmiddels verholpen?
Martin

delonghisleutelaar 04-02-2012

Hallo quantro,
Hier nog een aanvulling op onze klacht. Je weet wel, knipperende lampjes bij melk opschuimen. Ik heb nespresso aan de lijn gehad en ze gooiden het toch op vervuiling. Na een grondige spoelbeurt (10 min de vloeistof in het apparaat laten staan), deed ie helemaal niks meer. Was voor mij het teken dat we op het goede spoor waren.... Bleek na grondige inspectie een kalk propje van +/-0.5 mm achter de stoomuitlaat te zitten. Dus aan de binnenkant. Er zitten daar hele dunne leidingen en de stoom moet door een piepklein gaatje. En viola! Hij werkt weer super. Voor ons een les dat we na iedere kop even moeten stoomafblazen :)... Martin

Quantro 09-11-2011

Vandaag de machine ontvangen, werd op het werk afgeleverd. Zat keurig verpakt en kwam compleet onbeschadigd en gereinigd retour. Als "compensatie" zat er tevens een welkomstverpakking met nespresso koffie bij in diverse smaken. De machine doet het weer perfect, je merkt pas hoe verwend/gewend je bent als je het apparaat enkele weken moet missen. Eindelijk weer een knappe bak koffie. Al met al netjes opgelost, het enige wat ik graag had geweten is wat ze gerepareerd/vervangen hebben, er was namelijk geen factuur bij.

Quantro 09-11-2011

Beste MXABC67,

Je kunt het beste contact opnemen met de serviceafdeling van nespresso, zelfde telefoonnummer als voor het bestellen van koffie en dergelijke. Ze zullen je telefonisch proberen te helpen dmv een "spoelproces". In mijn geval was het spoelproces niet de oplossing en hebben ze een nieuw melkdeksel met toebehoren afgestuurd. Dit was uiteindelijk niet de oplossing, toen is besloten het apparaat op te halen voor reparatie. In mijn andere reactie kun je mijn verdere bevindingen lezen.

Lisa28 14-09-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Machine is niet duurzaam. Is al binnen korte tijd gaan lekken en uiteindelijk kapot gegaan. Service van Nespresso is slecht (het komt erop neer dat de standaardoplossing ontkalken is). Deze machine NIET aanschaffen, want er zijn veel bekende problemen waar vanuit Nespresso niets aan wordt gedaan.

Koffieleut_65 12-08-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Ik heb dit apparaat iets meer dan 2 jaar in mijn bezit. De smaak van de koffie van Nespresso is prima, en het apparaat ziet er fraai uit. Daarover heb ik geen klachten. Helaas is mijn machine kapot gegaan. Er komt alleen maar water uit, de capsules worden niet meer geperforeerd. De garantietermijn is 2 jaar, dus volgens Nespresso heb ik geen recht op garantie. Nespresso hanteert een soort standaardregeling voor defecte apparaten. Het komt erop neer dat ik 115,- moet betalen voor reparatie. Voor dat geld wordt de machine bij je thuis opgehaald en na reparatie terug gebracht.
Je kunt uiteraard dicussieren over de vraag of 115,- wel of niet veel geld is voor een reparatie, en of reparatie zinvol is. In ieder geval ben ik van mening dat een machine van 400,- duurzamer behoort te zijn. Mijn 'gewone' snelfiltermachine kost een fractie van dit bedrag en gaat al vele jaren probleemloos mee....
Blijkbaar is niet alleen de koffie vasn Nespresso duur, maar de afschrijving op de machine valt in ieder geval voor mij ook erg hoog uit.
Overigens begint de klantenservice van Nespresso standaard bij een klacht over het ontkalken van de machine, en vraagt je of je daar wel hun producten voor gebuikt hebt. Dat heeft geen fluit te maken met de storing van mijn machine, maar is blijkbaar een soort 'test' van Nespressso.

hoppie 1984 17-07-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

de koffie smaak is zeer goed wanneer de cappuccino goed werkt daarom een dikke onvoldoende,meerdre malen terug gestuurd en dikke rekening betaald,sputterd als een gek bij iedere kop moet je ontluchten,dus als je bezoek hebt ben je even bezig,daarom gebruiksgemak een onvoldoende ook nooit bij de aankoop verteld tot 2 keer een nieuwe melk resorvoir gekregen daar lag het ook niet aan na de 3e keer te hebben terug gestuurd bleek dat ze rubbertjes hadden vergeten conclusie ergenis service ZEER SLECHT

Koffieleut680 25-06-2011

Slecht nieuws voor de HORECA
De koffie uit dit apparaat smaakt zo goed dat de HORECA dit zal gaan merken ;-)
Nee, zonder gekheid de perstaties van dit apparaat stijg boven mijn verwachting uit. Ik ben niet echt een een espresso fan (net iets te sterk), maar de "caffe lungo" lost dit probleem prima op (dit is een espresso met de dubbele hoeveelheid water). Op deze manier kun je een normaal kopje koffie zetten. Ik ben zelf een enorme fan van de "Latte Machiatt". Op de plaatjes die je overal ziet zie je drie mooie lagen. De werkelijkheid is nog mooier, de laagjes komen vanzelf, na ongeveer 20 seconden, op.
Ik gebruik hiervoor friesche vlag langlekker halfvolle melk. Let er wel op dat de melk koud onder het apparaat gezet moet worden.
Nog een opmerking, de 660, 670 en 680 zijn exact dezelfde apparaten, ze hebben alleen en andere kleur.

Groetjes
Ruud

Tevreden680Gebruiker 04-06-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Na lang twijfelen (vanwege de reviews o.a. hier die niet altijd positief zijn) dit apparaat aangeschaft. Het bedieningsgemak, de vormgeving (zowel de styling als het kleine formaat) en het feit dat je melk-recepten in een handomdraai kunt maken, hebben de doorslag gegeven (ok, de prijs speelt ook een rol, maar de 100,- club-promo tot 19 juni is een mooie aanbieding!). Ik ben de enige koffiedrinker in huis en dan is zo'n apparaat ideaal t.o.v. een volautomaat die groter en duurder zijn en die meer onderhoud vergen.

Na een paar dagen uitproberen ben ik erg tevreden over het apparaat (zie de TIP onder mbt het schuim). Ik drink voornamelijk de cappuccino of de latte macchiato en zodra alles goed ingesteld is, dan werkt dat prima.

Ik lees dat veel mensen klagen over het apparaat. Hier zijn mijn bevindingen.

Misschien heb ik het getroffen met mijn exemplaar, dat weet ik niet. Ik hoop dat hij het lang volhoudt, tot nu toe gebruik ik 'em een week of drie.

SCHUIM:
a) temperatuur: de temperatuur zou niet goed zijn en de 'dikte' van het schuim zou niet zijn zoals dat hoort. Met mijn apparaat heb ik hier geen last van, al is het schuim inderdaad niet heet maar dat KAN ook niet: er zit lucht in en lucht is nu eenmaal niet heet. Daarnaast MOET je ook een temperatuurverschil tussen de melk en de koffie hebben om het 'laagjes effect' te krijgen.
Ik moet wel opmerken dat mijn melk zeker niet koud is, het schuim ook niet.

b) dikte: in de winkel vertelden ze dat je het beste schuim krijgt wanneer je het schuifje helemaal naar voren trekt. Naar mijn mening is dit niet waar: je krijgt weliswaar veel meer schuim, maar veel te luchtig (zoals badschuim: grote bubbels).

TIP: Wil je fijn, 'lobbig' schuim, zet het schuifje dan op ong. 2 a 3mm van de 'warme melk-stand' ipv helemaal op de schuimstand. Het melkschuim dat ik met mijn machine zo verkrijg, verschilt niet veel van dat gemaakt met een aerocino van Nespresso, die bekend staat om zijn goede melkschuim. Het schuim heeft kleine belletjes en de zoete smaak van de melk. Overigens laat ik het melkschuim niet in de kop plonzen, maar ik laat het langs de binnenkant van het kopje naar beneden lopen. Ik heb het gevoel dat dit het schuim ten goede komt (geen grote bellen tgv het plonzen).

WATER IN DE CUP-OPVANGBAK: voor de mensen die zich afvragen hoe het komt dat er water in het opvangbakje voor gebruikte cups staat: bij mij is dit vrijwel niet aan de orde, TENZIJ ik het apparaat doorspoel zonder cup erin. Als ik dit doe (bijv. voor voorverwarmen of schoonmaken), dan vult de ruimte, waar normaal gesproken de cup zit, zich met water. Zodra je een nieuwe cup plaatst, loopt het water in je cup-opvangbakje.

Ik verwarm het apparaat overigens nauwelijk voor. 2 minuten na inschakelen doet ie het prima. Meestal gebruik ik de doorspoelfunctie van het melkreservoir een paar tellen lang voordat ik een melkrecept maak, maar soms doe ik dit niet en ik heb niet het gevoel dat dit veel uitmaakt.

Al met al tot nu toe dus erg tevreden over dit apparaat. Ik hoop dat 'ie het goed en lang volhoudt en dat anderen misschien wat hebben aan mijn ervaringen en tip hierboven.

twan1970 03-06-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Voor mij is het een bijna waardeloos apparaat.
Is reeds 2x teruggestuurd, maar blijft zeer slechte tot geen melkschuim geven.
Ondanks dat ik heel duidelijk kan aantonen wat het probleem is (verbinding buisje apparaat met melkreservoir) doet men helemaal niets, en ik heb ik al 2x het defecte apparaat teruggekregen.

Ik heb alle aanwijzigingen opgevolgd inzake melktype, temperatuur, ontkalken. Maar het blijft ellende.
Ik baal er als een stekker van, en dat terwijl ik zo'n duur apparaat heb gekocht.

Corrie1 03-04-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Zie veel vragen over opschuimen. Bij mij lukt het soms goed soms niet. Ben er inmiddels achter dat alles goed moet aansluiten. Zowel het plastic pijpje als de metalen inlaat. Als dat goed is gaat het altijd perfect dat opschuimen. Eventjes tijd voor nemen! Na 4 maanden nog steeds enthousiast over dit apparaat. Let wel op waar je het koopt. Bij Bijenkorf 100 euro duurder dan bijv. zaken als BCC!

Corrie1 27-12-2011

Hij doet het weer! Binnen 2 weken gerepareerd.

Anne197171 10-03-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Na precies twee en een half jaar heeft ons apparaat het begeven. Er loopt meer water aan de achterkant en onderkant van het apparaat weg dan dat er in het kopje komt. Aangezien de garantietermijn twee jaar is moet het apparaat opgestuurd worden en kost het in totaal 150 euro om hem te laten maken. De koffie vonden wij altijd erg lekker. De melkopschuimfunctie is wat minder van kwaliteit. Met een losse opschuimer krijg je veel dikker schuim. Wij gaan niet voor reparatie maar gaan nu een kleiner Nespresso-apparaat kopen met een losse opschuimer.

Karin1111 07-02-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Ik heb het apparaat inmiddels 2 maanden en het is nu voor de tweede keer in reparatie bij Nespresso omdat de Latte niet warm genoeg wordt. Ik meet 43 graden. Dat is met een voorverwarmde machine (eerst een kopje zonder koffie zetten) en een in de over voorverwarmd glas. Ik heb nu een hele discussie met Nespresso over waar je de temperatuur moet meten en wat warm is. Ik heb al minstens 10 keer gebeld. Telkens krijg je een ander persoon aan de lijn, moet je opnieuw je verhaal doen (terwijl ze dat zouden moeten kunnen zien in hun systeem) en wordt er een checklist met je doorgenomen. Hoe dan ook als ik een latte heb gezet, kan ik hem meteen in één keer achterover gooien, terwijl ik niet goed warme vloeistoffen kan drinken. Het gaat bij Nespresso over de techniek, terwijl ik het over de beleving wil hebben.
Voor mensen die overwegen dit apparaat te kopen: Ik adviseer om het niet te doen.

noir 21-01-2011
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen omdat ik het apparaat pas een paar weken in bezit heb. Ik geniet van de heerlijke koffie, gebruik magere houdbare melk en die schuimt prachtig.
- een minpunt vind ik het plaatsen van de cups, deze moet ik echt aandrukken omdat hij anders te hoog zit en in elkaar deukt. Doe je dit te hard dan valt hij in het afvalbakje.
Iemand misschien hier ervaring mee??

jacconl 14-12-2010
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

De reactie van Wim verbaast mij wel. Ik heb het apparaat inmiddels een jaar of 2-3 in bezit, en naar volle tevredenheid. Ben inmiddels ook een tevreden gebruiker van de Douwe Egberts cups, die werken prima in dit ding en zijn zeker voor de cappuccino en lungo een goede aanvulling. Ook vergroot het hiermee de bruikbaarheid, je bent niet alleen meer aan Nespresso gebonden. Dat van die 50% met problemen gaat lijkt me stug, dan zouden hier veel meer van dergelijke reviews moeten staan toch? Onthoud ook dat mensen met problemen (kapot apparaat) sneller geneigd zijn een review te plaatsne dan tevreden mensen (aard van 't beesie :-)

MJR 13-12-2010
Geschreven voor: De'Longhi Lattissima EN680M

Echt een superapparaat deze volautomatische nespressomachine! Het gebruiksgemak is echt optimaal, alle hoeveelheden zijn naar eigen smaak in te stellen en de espresso, koffie, cappuccino en latte macchiato worden volledig automatisch bereid. Bij de laatste 2 kun je ook de hoeveelheid melk/schuim en de verhouding melk/schuim zelfs instellen! Reinigen van het melkkannetje (in de vaatwasser) en de melkuitstroom zijn zeer eenvoudig. Ik heb gekozen voor deze nespressomachine omdat een volautomatisch machine die bonen maalt (wat ik eigenlijk wilde) minstens het 3 á 4 voudige kost van deze machine. Bovendien zit je dan nogal eens met storingen en onderhoudskosten. Met andere woorden; een zeer goede kwaliteit/prijsverhouding!